راه یافتن به این دور دست با مطالبی که در این کتاب می یابید ممکن بنظر می رسد، و دستیابی به دانش آموز موفق بودن شدنی است. این کتاب برای بهبودی راهبردهای مطالعه و خود تنظیمی در نظر گرفته شده است، و یادگیری چگونه یادگرفتن از طریق تعهد به خود بهبودی مداوم، بهتر بدست می آید. با پرورش راهبرد مطالعه موثر می توان آن را پالایش کرد و برای حتی موثرتر کردن آن برای نیازهای فردی انطباق داد. دانش آموز باید در جستجوی راهبردهای مطالعه جدید باشد تا به مجموعه خود بیافزاد، مانند بررسی آنچه که برای دیگران موثر بوده است یا از طریق خواندن مداوم در مورد مهارتهای مطالعه. راهبردهای مطالعه و خود تنظیمی برای موفقیت تحصیلی – تمرکز این کتاب – تنها یک آغاز می باشد. دانش آموزان باید یک یادگیرنده مادام العمر شوند، فردی که کنجکاو و علاقه مند به یادگیری چیزهای جدید در مدرسه، در کار، و در زندگی است. زمانیکه دانش آموزان به موضوعی می پردازند که علاقه مند به یادگیری آن هستند، به راهبردهای مطالعه که کمک خواهند کرد این هدف را بدست بیاورند نیاز خواهند داشت. این 20 راهبرد مطالعه توصیف شده در این بخش، نه تنها در مدرسه، بلکه همچنین در زندگی روزمره یا شغل باید بخوبی عمل کنند. بهبود دادن توانایی یادگیری یک تعهد برای تمام طول زندگی است. تبدیل شدن به یادگیرنده بهتر نه تنها شامل کسب راهبردهای مطالعه است، بلکه یادگیری زمان بکار بردن آنها و چگونه تنظیم کردن آنها با تکلیف در حال مطالعه را نیز شامل می شود. زمانیکه فرد چگونگی یادگیری خود را نظارت می کند و آنچه را که مطابق با آن انجام می دهد تنظیم می کند، تفکر فراشناختی در مورد پردازش شناختی مطرح می شود. این موضوع دانش آموز را در مسیر تبدیل شدن به یادگیرنده خودتنظیم قرار می دهد، کسی که مسئولیت مدیریت یادگیری خود را به عهده گرفته است. خواندن این کتاب یک گام مستحکم در تبدیل شدن به یادگیرنده خود تنظیم است. با حرکت آموزش از متون چاپی به مسیرهای آنلاین، راهبردهای مطالعه باید یکسان باقی بمانند، اما روشی که آنها را بکار می گیرند ممکن است کمی تغییر بیابد. امروزه برای خواندن متن درسی، می توان از یک کتاب الکترونیکی بر روی کامپیوتر لپتاپ، تبلت، یا گوشی استفاده شود. بجای نشستن رو در رو در سخنرانی ممکن است یک سخنرانی ویدیویی در خانه روی دستگاه شخصی تماشا شود. بجای نوشتن تمرینهای تکلیف خانه، کار می تواند بصورت آنلاین صورت گیرد. دانش آموز می تواند یک دوره آنلاین را بگذراند، از یک سیستم آموزشی آنلاین یاد بگیرد، یا یک بازی شبیه سازی شده تعاملی بعنوان تکمیل یک دوره سنتی انجام دهد. برنامه سازان به راههای هوشمندی برای پیاده سازی راهبردهای یادگیری در بافتهای کامپیوتر مدار مبادرت ورزیده اند. برای مثال، دانش آموز می تواند با سیستمهای آنلاین برای برجسته سازی و یادداشت برداری برای دروس آنلاین آشنا شود، یا ممکن است برخی برنامه های کاربردی که سخنرانی های ویدیویی را حاشیه نویسی و فهرست بندی می کنند کار کنند. در سالهای آینده، پژوهش باید تعیین کند که چگونه به بهترین وجه این نوع کمک مطالعه های آنلاین را بکار ببریم، در نتیجه باید در چشم انداز باقی ماند. اگر شما از این کتاب بخوبی استفاده کنید، می توانید خود را هوشمند تر سازید. هوش اغلب بعنوان توانایی یادگیری تعریف می شود، و این کتاب برای بهبود دادن اثربخشی یادگیرنده در نظر گرفته شده است، بنابراین می توان این کتاب را برای کمک به هوشمند تر کردن خود در نظر بگیرید. هوش– شامل توانایی یادگیری– نشان داده شده است که یکی از سرمایه های بسیار مهم دانش آموزان برای موفقیت در مدرسه، کار، و زندگی است. همراه با وجدان – یعنی تعهد برای سخت کار کردن و پافشاری – توانایی دانش آموزان برای یادگیری و تفکر (هوش سیال) و دانش که از طریق یادگیری بدست می آید (هوش کریستال) به دانش آموزان در تکالیفی که می خواهند انجام دهند کمک می کند. اگر این کتاب به شما کمک می کند که یادگیرنده بهتری شوید، من آن را یک موفقیت تلقی می کنم (میر، 2019).