مجله اینترنتی روان تنظیم

مجله اینترنتی روان تنظیم

مجله تخصصی روانشناسی تربیتی شناختی
مجله اینترنتی روان تنظیم

مجله اینترنتی روان تنظیم

مجله تخصصی روانشناسی تربیتی شناختی

آموزش یادگیری ماندگار


آموزش یادگیری ماندگار

 

آموزش یادگیری ماندگار (که قبلاً به عنوان یادگیری گروه اکتشافی شناخته می شد) یک مدل اصلاح مدرسه است که بر موفقیت بالا از طریق یادگیری فعال، رشد شخصیت و کار گروهی تأکید دارد.

 

یکی از ساختارهای شاخص آموزش یادگیری ماندگار ، گروه اکتشافی یادگیری است. گروه اکتشافی یک طرح مطالعاتی عمیق و بین رشته ای با درس هایی است که با دنیای واقعی ارتباط برقرار می کند. گروه های اکتشافی دانش آموزان را در تحقیقات اصیل، تفکر انتقادی و حل مسئله درگیر می کنند و شخصیت ها را همراه با مهارت های تحصیلی می سازند. سوالات راهنما با پایان باز و تفکر برانگیز به هدایت فرآیند یادگیری کمک می کند. دانش آموزان در طول سفرها در مورد این سؤالات فکر می کنند بنابراین درک خود را از یک موضوع یا مفهوم عمیق تر می کنند.

با تلفیق عمیق یادگیری گروه اکتشافی با فلسفه های شخصیت سازی و رویکرد فعال به یادگیری، مدل آموزش یادگیری ماندگار متولد شد. آموزش و پرورش گروه اکتشافی بر پنج رویه اصلی و ده اصل طراحی تأکید دارد که از آموزش و یادگیری در مدارس خود پشتیبانی می کند.

 

پنج روش اصلی آموزش یادگیری ماندگار

 

برنامه درسی: رویکرد ما به یادگیری با اتصال یادگیری به مسائل و نیازهای دنیای واقعی، استانداردها را برای دانش آموزان زنده می کند. اکتشافات آموزشی پروژه های چالش برانگیز، میان رشته ای، در دنیای واقعی و مطالعات عمیق هستند که به عنوان واحدهای برنامه درسی اولیه در مدارس آموزش یادگیری ماندگار  عمل می کنند.

 

گروه های اکتشافی آموزشی از سواد انتقادی پشتیبانی می‌کنند و استانداردهای آکادمیک کلیدی محتوا و مهارت‌ها را مورد توجه قرار می‌دهند و در عین حال توسعه شخصیت را ارتقا می‌دهند و اخلاق خدماتی را تقویت می‌کنند.

 

آموزش: در مدارس آموزش و پرورش گروه اکتشافی ، معلمان از استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی برای بالا بردن ایده‌های بزرگ و کمک به دانش‌آموزان برای تبدیل شدن به یادگیرندگان فعال و مشارکتی استفاده می‌کنند: ایجاد ارتباط، یافتن الگوها، دیدن رویدادها از دیدگاه‌های مختلف، آزمایش، فراتر رفتن از اطلاعات داده شده؛ و برای ایجاد همدلی و شفقت نسبت به رویدادها، افراد و موضوعات؛ اهداف یادگیری، یادگیری دانش آموز را هدایت می کند و مالکیت و مسئولیت یادگیری را تقویت می کند؛ جذب تفکر و یادگیری دانش آموز از طریق پرس و جو، حل مسئله و تفکر انتقادی، انتظارات زیادی را برای مشارکت دانش آموز ایجاد می کند.

 

ارزیابی مشارکت دانش‌آموزان: آموزش و پرورش گروه اکتشافی معتقد است که شیوه‌های ارزیابی باید دانش‌آموزان را برانگیزد تا رهبران یادگیری خود شوند. دانش آموزان پیشرفت خود را به سمت یادگیری مبتنی بر استاندارد پیگیری می کنند، اهداف تعیین می کنند و رشد و چالش ها را بررسی می کنند. دانش‌آموزان و معلمان به طور منظم در مورد داده‌های مختلف برای اطلاع‌رسانی به آموزش و شناسایی زمینه‌های رشد فکر می‌کنند و تجزیه و تحلیل می‌کنند. دانش‌آموزان مالک یادگیری خود هستند و در نتیجه آن را ارائه می‌کنند و در محیط‌های مختلف مانند کنفرانس‌های دانش‌آموزی و جشن‌های یادگیری در کلاس‌هایشان صحبت می‌کنند.

 

فرهنگ و منش: کل مدرسه در برقراری فرهنگ احترام، مسئولیت، شجاعت و مهربانی نقش دارد. معلمان، کارکنان، مدیران و دانش آموزان در تعهد خود به پرورش شهروندی و تلاش برای تبدیل شدن به افراد اخلاقی که به دنیای بهتر کمک می کنند، عمدی هستند. تعیین انتظارات و بزرگداشت دستاوردها، کاری عمیق، دقیق و معنادار معلمان و دانش آموزان را در هر روز و سال درگیر می کند.

 

رهبری: مدارس توسط یک چشم انداز منسجم مدرسه هدایت می شوند که بر مشارکت و موفقیت دانش آموزان متمرکز است. رهبری در همه سطوح و با همه ذینفعان برای ارتقای بهبود مستمر پرورش می یابد.

 

 

از طریق این تمرین‌های اصلی، آموزش یادگیری ماندگار کلاس‌هایی ایجاد می‌کند که در آن 

 

یادگیری چالش برانگیز است.

 

از دانش آموزان حمایت می شود تا خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنند می توانند انجام دهند. معلمان انتظار برتری دارند و به شیوه‌هایی تدریس می‌کنند که دانش‌آموزان را قادر می‌سازد عمیقاً یاد بگیرند، از استانداردها پیشی بگیرند و کار با کیفیت بالا تولید کنند. دانش آموزان و معلمان شجاعت تحصیلی را الگو می گیرند.

 

یادگیری فعال است.

 

دانش‌آموزان دانشمندان، برنامه‌ریزان شهری، تاریخ‌دانان، هنرمندان و فعالان هستند که ایده‌ها را بررسی می‌کنند و در کارهای معتبری شرکت می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد در جوامع خود مشارکت کنند و برابری و عدالت اجتماعی را ترویج کنند.

 

یادگیری معنادار است.

 

دانش آموزان درک عمیقی از مفاهیم ایجاد می کنند و می توانند مهارت ها و دانش خود را در زمینه های جدید و مسائل دنیای واقعی به کار ببرند. آنها با هدفی در حال یادگیری هستند - هوشمند شدن برای انجام کارهای خوب - و می بینند که آموزش آنها در خدمت ساختن دنیایی بهتر است.

 

یادگیری مشارکتی است.

 

رهبران مدرسه، معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند تا فرهنگ احترام، مسئولیت و لذت در یادگیری ایجاد کنند. جامعه مدرسه جایی است که همه دانش‌آموزان و بزرگسالان احساس می‌کنند که به آنها تعلق دارند، برای موفقیت از یکدیگر حمایت می‌کنند و از آنها الهام می‌گیرد که بهترین خود باشند.

 

یادگیری عمومی است.

 

دانش آموزان آثاری با کیفیت بالا برای ارائه به مخاطبان در داخل و خارج از مدرسه تولید می کنند. آنها در مورد آنچه و چگونه یاد می گیرند با همسالان، معلمان و اعضای جامعه فکر می کنند. راهروها و کلاس های درس مملو از شواهدی از یادگیری و کار زیبای دانش آموزان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد