مجله اینترنتی روان تنظیم

مجله اینترنتی روان تنظیم

مجله علمی-پژوهشی-کاربردی یادگیری خود تنظیم و راهبردهای یادگیری-مطالعه در حیطه روانشناسی تربیتی شناختی
مجله اینترنتی روان تنظیم

مجله اینترنتی روان تنظیم

مجله علمی-پژوهشی-کاربردی یادگیری خود تنظیم و راهبردهای یادگیری-مطالعه در حیطه روانشناسی تربیتی شناختی

یادگیری خود تنظیم

خودکارآمدی (Self-efficacy) چگونه بر زندگی ما تاثیر می‌گذارد؟

در طول چند دهه گذشته، مربیان و روانشناسان تربیتی به ادراک دانش آموزان از خود علاقه مند بوده اند. این توجه هماهنگ به دیدگاه دانشجویان نسبت به خود کاملاً قابل درک است. از منظر یک مربی، ارتقای ادراک مثبت یادگیرندگان از خود یک هدف مهم آموزشی است. مربیان مایلند دانش ‌ آموزان به افرادی مستقل تبدیل شوند که احساسات قوی و...


تعامل انگیزش و هیجان در بافت یادگیری تحصیلیدوشنبه 17 اردیبهشت 1403 15:55

با استفاده از انواع دیدگاه های نظری، این مدخل یک نمای کلی از روابط متقابل انگیزش و هیجان در زمینه های یادگیری تحصیلی ارائه می دهد . اگرچه این بررسی اجمالی جامع نیست، چارچوب ها پایه ای برای درک پیوندهای متقابل بین این سازه ها را فراهم می کنند . تفکیک انگیزش و هیجان از عمده مباحثی است که منجر به شناسایی حیطه گسترده...
  • یادگیرنده واقعی: ویژگیهای شخصیتی و ارزیابی آنسه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 16:24
    یادگیرنده واقعی کیست؟ یک یادگیرنده واقعی باید چه ویژگیهای شخصیتی داشته باشد؟ چگونه این ویژگیها را باید خود ارزیابی کرد؟ دیدگاه خود تنظیمی چه کمکی به ما در شناسایی یادگیرنده واقعی انجام می دهد؟ ابزارهای لازم برای پرورش یادگیرنده واقعی کدامند؟ هدف اصلی آموزش عالی ایجاد یادگیرندگان مادام العمر است - یادگیرندگان عمدی،...
  • یادگیری عمیق و پایدار هر موضوعی نیاز به خودتنظیمی دارددوشنبه 3 اردیبهشت 1403 15:10
    منشأ علاقه به خودتنظیمی تحصیلی را می توان تا پژوهشهای چهار دهه پیش در مورد یادگیری و مطالعه دنبال کرد. موضوع مطالعه در آن زمان کمتر مورد توجه بود، و از این غفلت باید ابراز تاسف کرد. در آن زمان یادگیری خودتنظیم به دلیل آگاهی روزافزون یک موضوع کلیدی شده بود، و یکی از موضوعاتی که روانشناسان تربیتی از دیگاه خود تنظیمی به...
  • تاثیر اهداف در تنظیم ذهن و رفتارجمعه 31 فروردین 1403 15:44
    چکیده همه افراد موفق به شدت هدف گرا هستند. آنها می دانند که چه می خواهند و هر روز روی دستیابی به آن متمرکز هستند. موضوعی که مربوط به خودتنظیمی است مربوط به فرآیندهای درگیر در تعقیب هدف موثر است که اغلب در دوره‌های زمانی طولانی گسترش می‌یابد و اغلب با موانع و وسوسه‌ها مواجه می‌شود. خودتنظیمی مستلزم مشارکت افراد در...
  • چگونه خودتنظیمی و خود انگیزشی را در خود آموزی بکار ببریم؟پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 12:00
    مزایای خودتنظیمی بسیار قانع کننده است، و من معتقدم که هر کسی می تواند این کار را انجام دهد. اما مانند هر تلاش دیگری در زندگی، خودتنظیمی با کلید‌هایی که فقط بتوانید آن را فشار دهید، انجام نمی‌شود. زمانی بهتر است که زمینه های ذهنی و عاطفی وجود داشته باشد تا شما را برای موفقیت آماده کند. مراحل موفقیت در یادگیری نقشه راهی...
  • علم خود آموزیدوشنبه 20 فروردین 1403 07:57
    چگونه هر چیزی را به خود بیاموزید، در زمان کمتری بیشتر بیاموزید و آموزش خود را هدایت کنید بسیاری از ما - یا حداقل والدینمان - به یاد می‌آوریم که آموزش در قرن بیستم چگونه بود، قبل از اینکه فناوری امروزه کسب اطلاعات را بسیار آسان کند. ما در محیط های نهادینه شده یاد گرفتیم: کلاس درس، آزمایشگاه، کارگاه و خارج از میدان....